Komenda Powiatowa Policji w Tarnowskich Górach zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r.o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Deklaracja dostępności dotyczy strony tarnowskie-gory.bip.policja.gov.pl.
Data publikacji strony internetowej: roku. Data ostatniej istotnej aktualizacji: roku.
Stan dostępności cyfrowej
Ta strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności i wyłączeń wymienionych poniżej.
Niedostępne treści
Niezgodność z załącznikiem
- Pomimo starań redaktorów serwisu, niektóre dokumenty opublikowane na stronie są niedostępne, ponieważ:
- pochodzą z różnych źródeł,
- są bardzo obszerne, a ich wytworzenie odbywało się w kilku komórkach organizacyjnych, co uniemożliwiało wpływ na ich docelową treść oraz kształt,
- opublikowane zostały w oparciu o zasady przyjęte w innej instytucji.
- Nie wszystkie linki mają prawidłowo określony cel.
- Nie wszystkie zdjęcia / grafiki mają prawidłowe opisy alternatywne.
- Nie wszystkie tabele mają odpowiednio oznaczone nagłówki i tytuły.
- Nie wszystkie pliki do pobrania są dostępne cyfrowo lub posiadają wersje alternatywne.
- Nie wszystki filmy posiadają napisy i audiodeskrypcje.
- Ze względu na ograniczenia serwisu nie wszystkie elementy treści mogą być oznaczone znacznikiem lang.
- Ze względu na ograniczenia serwisu system oceny treści nie jest dostępny.
- Aplikacje typu "wirtualny spacer" nie są dostępne.
Treści nieobjęte przepisami
- Treści opublikowane przed 23 września 2018 roku nie są dostępne cyfrowo.
- Na stronie mogą być zamieszczone treści, które nie zostały przez nas ani na naszą rzecz wytworzone.
- Mapy są wyłączone z obowiązku zapewnienia dostępności
Przygotowanie deklaracji dostępności
Przygotowanie deklaracji dostępności i jej aktualizacja
- Data sporządzenia deklaracji: roku
- Data ostatniego przeglądu deklaracji: roku.
Deklarację sporządziliśmy na podstawie samooceny w oparciu o Listę kontrolną do badania dostępności cyfrowej strony internetowej v. 2.2 (docx, 0,12MB).
Raport z samooceny dostępności strony/aplikacji mobilnej .pdf, 142,35 kb)
Skróty klawiszowe
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do podkom. Kamil Kubicy — na adres poczty elektronicznej rzecznik@tarnowskie-gory.ka.policja.gov.pl lub telefonicznie tel:47 853 42 10.
Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.
Zgłaszając takie żądanie podaj:
- swoje imię i nazwisko,
- swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
- dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
- opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.
Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.
Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.
Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.
Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością
Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.
Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.
Dowiedz się jak złożyć skargę w Komendzie Głównej Policji.
Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję w Twojej sprawie.
Pozostałe informacje
Dostępność architektoniczna
Komenda Powiatowa Policji w Tarnowskich Górach — ul. Bytomska 6, Tarnowskie Góry
• Komenda Powiatowa Policji w Tarnowskich Górach posiada w trwałym zarządzie budynek komendy oraz budynek Komisariatu Policji w Kamieńcu - gmina Zbrosławice. Użytkuje budynki, w których znajdują się Komisariaty Policji w Radzionkowie, Kaletach, Tworogu i Pyrzowicach. Do budynków nie można wnosić żadnej broni, materiałów wybuchowych i niebezpiecznych oraz innych rzeczy mogących narażać pracowników lub osoby postronne na niebezpieczeństwo.
• Uwaga! Podmiot nie zapewnia w budynkach informacji na temat rozkładu pomieszczeń, co najmniej w sposób wizualny i dotykowy lub głosowy, z uwagi na specyfikację realizacji zadań. Obiekty jednostek policyjnych chronione są na podstawie planów ochrony, które są dokumentami niejawnymi, co wyklucza możliwość upublicznienia treści, które zawierają. Ponadto część obiektów policyjnych została umieszczona w Rejestrze obiektów ważnych dla bezpieczeństwa i obronności państwa.
• Budynek Komendy Powiatowej Policji w Tarnowskich Górach znajduje się przy ulicy Bytomskiej 6 w Tarnowskich Górach. Budynek komendy składa się z piwnicy, parteru, pierwszego i drugiego piętra. Posiada dwie klatki schodowe — jedna znajduje się bezpośrednio od ul. Bytomskiej, druga w prawym skrzydle budynku, od strony Przychodni - Usługi Śródmieście. Klatki schodowe posiadają po obydwu stronach poręcze. Do budynku komendy znajdującego się w Tarnowskich Górach przy ulicy Bytomskiej 6, można wejść wejściem głównym usytuowanym na rogu budynku, bezpośrednio z chodnika, wyłącznie po 7 betonowych stopniach. Schody nie są oklejone taśmą ostrzegawczą. Przy schodach nie znajduje się winda oraz podjazd dla osób niepełnosprawnych. Nie ma również przycisku przywoławczego dyżurnego jednostki. Drzwi do budynku są pełne drewniane, otwierane ręcznie na zewnątrz. Drzwi mają 215 centymetrów wysokości oraz 90 centymetrów szerokości. Można otworzyć drugą część drzwi i wtedy ich szerokość zwiększa się do około 120 centymetrów. W drzwiach wejściowych znajduje się 2-centymetrowy próg. W holu wejściowym, po lewej stronie wejścia do budynku, znajduje się pomieszczenie dyżurnego jednostki i recepcja, do której należy kierować się po wejściu do budynku. Punkt recepcyjny nie jest dostosowany dla potrzeb osób niepełnosprawnych, poruszających się na wózkach. Lada recepcji usytuowana jest na wysokości około 120 centymetrów. Obok okienka recepcji znajduje się ogólnodostępny telefon, z którego można skontaktować się z pracownikami komendy. Stolik, na którym znajduje się telefon, ma wysokość 73 centymetrów. Dalsze poruszanie po budynku komendy, możliwe jest w asyście funkcjonariusza, pracownika prowadzącego sprawę lub osobę skierowaną przez dyżurnego jednostki do obsługi petenta. Naprzeciwko okienka/recepcji znajdują się ogólnodostępne toalety oznaczone piktogramami. Toalety nie są przystosowane dla osób niepełnosprawnych. Osoba ze szczególnymi potrzebami może wejść do budynku komendy z psem asystującym i po wcześniejszym uzgodnieniu z dyżurnym jednostki, przemieszczać się z nim po budynku komendy w asyście policjanta. Z budynku można wyjść na ul. Bytomską dwoma wyjściami - wyjściem głównym oraz drugim wyjściem, bezpośrednio na chodnik przy ulicy Bytomskiej, pokonując 5 betonowych schodów nieoklejonych taśmą ostrzegawczą. Drugie wyjście jest usytuowane naprzeciwko zejścia ze schodów z pierwszego i drugiego piętra budynku. Klienci tarnogórskiej komendy, mogą skorzystać z miejsc parkingowych znajdujących się z prawej strony wejścia głównego do komendy, na parkingu należącym również do Przychodni - Usługi Śródmieście. Wyjazd/wyjście z parkingu na chodnik przy ulicy Bytomskiej dla osób ze szczególnymi potrzebami, nie jest utrudniony z powodu przeszkód, na przykład krawężników. Na parkingu należącym do Przychodni - Usługi Śródmieście znajduje się miejsce parkingowe dla osób niepełnosprawnych oznaczone poziomo i pionowo.
• Budynek nie jest wyposażony w windy i podjazdy dla osób niepełnosprawnych. Nie posiada pochylni, platform i podnośników. Nie jest wyposażony w pętle indukcyjne oraz urządzenia przekazujące informacje głosowe. W budynku nie ma toalet dla osób niepełnosprawnych. Przed budynkiem nie ma miejsc parkingowych dla osób niepełnosprawnych.
• Budynek Komisariatu Policji w Zbrosławicach mieści się w miejscowości Kamieniec przy ulicy Tarnogórskiej 37 A. Składa się z parteru i pietra. Do budynku Komisariatu można wejść bezpośrednio z chodnika od ulicy Tarnogórskiej, pokonując 8 szerokich schodów z betonowej płyty oraz 14 betonowych stopni, przy których, po obydwu stronach znajdują się poręcze. Schody nie są oklejone taśmą ostrzegawczą. Przy schodach nie znajduje się winda oraz podjazd dla osób niepełnosprawnych. Drzwi do budynku są częściowo przeszklone, nieoznaczone kolorystycznie, otwierane ręcznie na zewnątrz. Drzwi mają około 220 centymetrów wysokości oraz 110 centymetrów szerokości. Można otworzyć drugą część drzwi i wtedy ich szerokość zwiększa się do około 140 centymetrów. W drzwiach wejściowych znajduje się 2-centymetrowy próg. Drzwi do budynku otwierają się na zewnątrz. Przed drzwiami, z lewej strony na ścianie, znajduje się dzwonek usytuowany na wysokości około 140 centymetrów od podłoża. Po naciśnięciu dzwonka można wezwać policjanta. W holu wejściowym znajduje się tak zwana poczekalnia. Dalsze poruszanie po budynku odbywa się przy asyście funkcjonariusza prowadzącego sprawę lub osoby skierowanej do obsługi klienta. Na piętro budynku prowadzą wąskie schody, które po jednej stronie mają poręcz. Z budynku można wyjść głównym wyjściem. Przed budynkiem znajdują się 4 miejsca parkingowe dla klientów Komisariatu. Osoba ze szczególnymi potrzebami może wejść do budynku Komisariatu Policji z psem asystującym i po wcześniejszym uzgodnieniu z Komendantem Komisariatu, przemieszczać się z nim po budynku w asyście policjanta.
• Budynek nie jest wyposażony w windy i podjazdy dla osób niepełnosprawnych. Nie posiada pochylni, platform i podnośników. Nie jest wyposażony w pętle indukcyjne oraz urządzenia przekazujące informacje głosowe. W budynku nie ma toalet dla osób niepełnosprawnych. Przed budynkiem nie ma miejsc parkingowych dla osób niepełnosprawnych.
• Budynek Komisariatu Policji Radzionkowie mieści się w Radzionkowie przy ulicy Męczenników Oświęcimia 43. Składa się z piwnicy, parteru, piętra i poddasza. Do budynku można wejść bezpośrednio z chodnika od ulicy Męczenników Oświęcimia, pokonując 11 betonowych schodów. Schody nie są oklejone taśmą ostrzegawczą. Przy schodach nie znajduje się winda oraz podjazd dla osób niepełnosprawnych. Drzwi do budynku są pełne drewniane, otwierane ręcznie do wewnątrz. Drzwi mają około 220 centymetrów wysokości oraz 80 centymetrów szerokości. Można otworzyć drugą połowę drzwi i wtedy ich szerokość zwiększa się do około 160 centymetrów. Przy wejściu znajduje się automatyczny dzwonek, który uruchamia się podczas otwierania drzwi wejściowych do budynku. Po wejściu do budynku, w przedsionku, po lewej stronie znajduje się okienko dyżurnego Komisariatu Policji. Należy się do niego kierować bezpośrednio po wejściu do budynku. Lada okienka usytuowana jest na wysokości około 90 centymetrów. Dalsze poruszanie się po budynku Komisariatu, odbywa się przy asyście funkcjonariusza prowadzącego sprawę lub osoby skierowanej do obsługi klienta. Na piętro budynku prowadzą strome schody, które po jednej stronie mają poręcz. Z budynku można wyjść głównym wyjściem. Przed budynkiem wzdłuż głównej drogi znajdują się ogólne miejsca parkingowe. Osoba ze szczególnymi potrzebami może wejść do budynku Komisariatu Policji z psem asystującym i po wcześniejszym uzgodnieniu z Komendantem Komisariatu, przemieszczać się z nim po budynku w asyście policjanta.
• Budynek nie jest wyposażony w windy i podjazdy dla osób niepełnosprawnych. Nie posiada pochylni, platform i podnośników. Nie jest wyposażony w pętle indukcyjne oraz urządzenia przekazujące informacje głosowe. W budynku nie ma toalet dla osób niepełnosprawnych. Przed budynkiem nie ma miejsc parkingowych dla osób niepełnosprawnych.
• Komisariat Policji w Kaletach mieści się w budynku Urzędu Miasta w Kaletach przy ulicy Żwirki i Wigury 2. Komisariat zajmuje pomieszczenia na parterze oraz na pierwszym piętrze budynku. Wejście do Komisariatu znajduje się po lewej stronie od głównego wejścia do Urzędu Gminy. Do Komisariatu można wejść, pokonując 2 schody znajdujące się na zewnątrz budynku. Schody nie są oklejone taśmą ostrzegawczą, nie ma przy nich poręczy oraz nie znajduje się tam winda lub podjazd dla osób niepełnosprawnych. Pierwsze drzwi do Komisariatu są szklane, nieoznaczone kolorystycznie, otwierane ręcznie na zewnątrz. Drzwi mają około 220 centymetrów wysokości oraz 120 centymetrów szerokości. Następnie, za drzwiami znajdują się schody – 5 stopni betonowych, które nie są oklejone taśmą ostrzegawczą oraz nie mają poręczy. Kolejne drzwi prowadzące do pomieszczeń Komisariatu są w połowie oszklone. Mają około 220 centymetrów wysokości oraz około 140 centymetrów szerokości. Otwierają się do wewnątrz budynku. Z lewej strony drzwi na wysokości około 150 centymetrów znajduje się dzwonek oraz okienko recepcji, której lada znajduje się na wysokości około 100 centymetrów. Do okienka należy się kierować bezpośrednio po wejściu do budynku. Dalsze poruszanie się po budynku Komisariatu, odbywa się przy asyście funkcjonariusza prowadzącego sprawę lub osoby skierowanej do obsługi klienta. Na piętro budynku prowadzą schody, które po jednej stronie mają poręcz. Z budynku można wyjść głównym wyjściem. Przed budynkiem znajduje się miejsce parkingowe dla osób niepełnosprawnych oznaczone pionowo i poziomo. W rejonie budynku istnieją miejsca parkingowe ogólnodostępne dla klientów Urzędu Gminy w Kaletach. Osoba ze szczególnymi potrzebami może wejść do budynku Komisariatu Policji z psem asystującym i po wcześniejszym uzgodnieniu z Komendantem Komisariatu, przemieszczać się z nim po budynku w asyście policjanta.
• Budynek nie jest wyposażony w windy i podjazdy dla osób niepełnosprawnych. Nie posiada pochylni, platform i podnośników. Nie jest wyposażony w pętle indukcyjne oraz urządzenia przekazujące informacje głosowe. W budynku nie ma toalet dla osób niepełnosprawnych. Przed budynkiem znajduje się miejsce parkingowe dla osób niepełnosprawnych oznaczone pionowo i poziomo.
• Komisariat Policji w Pyrzowicach mieści się w Pyrzowicach przy ulicy Wolności 90 w budynku należącym do Portu Lotniczego Katowice-Pyrzowice. Wejść do Komisariatu można bezpośrednio z poziomu terenu. Pierwsze drzwi do Komisariatu są szklane, nieoznaczone kolorystycznie, otwierane ręcznie na zewnątrz. Drzwi mają około 210 centymetrów wysokości oraz 90 centymetrów szerokości i prowadzą do przedsionka. W przedsionku znajdują się kolejne drzwi szklane otwierane ręcznie na zewnątrz do przedsionka. Mają około 210 centymetrów wysokości oraz około 90 centymetrów szerokości. Przy drzwiach, na wysokości około 150 centymetrów znajduje się dzwonek, którym można przywołać policjanta oraz okienko recepcji, której lada znajduje się na wysokości około 100 centymetrów. Do okienka należy się kierować bezpośrednio po wejściu do budynku. Drugie drzwi prowadzą do holu głównego. Dalsze poruszanie się po budynku Komisariatu, odbywa się przy asyście funkcjonariusza prowadzącego sprawę lub osoby skierowanej do obsługi klienta. W rejonie budynku istnieją miejsca parkingowe ogólnodostępne dla klientów Portu Lotniczego w Katowicach-Pyrzowicach. Osoba ze szczególnymi potrzebami może wejść do budynku Komisariatu Policji z psem asystującym i po wcześniejszym uzgodnieniu z Komendantem Komisariatu, przemieszczać się z nim po budynku w asyście policjanta.
• Budynek nie jest wyposażony w windy i podjazdy dla osób niepełnosprawnych. Nie posiada pochylni, platform i podnośników. Nie jest wyposażony w pętle indukcyjne oraz urządzenia przekazujące informacje głosowe. W budynku nie ma toalet dla osób niepełnosprawnych. Przed budynkiem nie ma miejsc parkingowych dla osób niepełnosprawnych.
• Komisariat Policji w Tworogu mieści się w budynku należącym do Urzędu Gminy znajdującym się przy ulicy Zamkowej 16 w Tworogu. Usytuowany jest na parterze budynku, w lewym skrzydle na końcu korytarza. Znajdują się tam 4 pokoje użytkowane przez funkcjonariuszy Komisariatu Policji w Tworogu. Do pomieszczeń Komisariatu można dostać się głównym wejściem Urzędu Gminy, podjazdem prowadzącym do głównego wejścia do budynku. Do Komisariatu można wejść również bocznym wejściem, pokonując 8 betonowych schodów. Schody nie są oklejone taśmą ostrzegawczą. Po jednej stronie schodów znajduje się poręcz. Nie znajduje się tam winda lub podjazd dla osób niepełnosprawnych. Drzwi do Komisariatu są pełne, dwuskrzydłowe, drewniane, nieoznaczone kolorystycznie, otwierane ręcznie do wewnątrz budynku. Drzwi mają około 220 centymetrów wysokości oraz 150 centymetrów szerokości. Przy drzwiach nie ma dzwonka. Przed wejściem do pokoi służbowych policjantów, znajduje się 10 centymetrowy uskok w poziomie podłogi. Poruszanie się po pomieszczeniach Komisariatu, odbywa się przy asyście funkcjonariusza prowadzącego sprawę lub osoby skierowanej do obsługi klienta. Na tym samym poziomie co Komisariat Policji, znajduje się toaleta dla osób niepełnosprawnych. Drzwi toalety oznaczone są piktogramem. Z pomieszczeń Komisariatu można wyjść głównym wyjściem Urzędu Gminy bezpośrednio na ulicę Zamkową lub bocznym wejściem znajdującym się z lewej strony budynku. Przy prawym skrzydle budynku znajduje się wyznaczone miejsce parkingowe dla osób niepełnosprawnych. Miejsce to oznaczone jest tylko znakiem pionowym. W rejonie budynku istnieją również ogólnodostępne miejsca parkingowe. Osoba ze szczególnymi potrzebami może wejść do pomieszczeń Komisariatu Policji z psem asystującym i po wcześniejszym uzgodnieniu z Komendantem Komisariatu, przemieszczać się z nim, w asyście policjanta.
• Budynek nie jest wyposażony w windy dla osób niepełnosprawnych. Nie posiada pochylni, platform i podnośników. Nie jest wyposażony w pętle indukcyjne oraz urządzenia przekazujące informacje głosowe.
W wybranych jednostkach Policji istnieje możliwość załatwienia sprawy z pomocą tłumacza polskiego języka migowego i systemu języka migowego online.
Połączenie z Policją z pomocą tłumacza polskiego języka migowego i systemu języka migowego online jest także możliwe poprzez połączenie wideo przez internet z dowolnego urządzenia i miejsca.
Usługa tłumacza jest dostępna w dni robocze, od poniedziałku do piątku w godzinach 8.00-20.00.
Aby dowiedzieć się, jak skorzystać z usługi tłumacza PJM/SJM online, w jednostce Policji lub przez Internet, przejdź do strony euslugi.policja.pl
Tłumacz języka migowego jest dostępny zgodnie z przepisami ustawy o języku migowym i innych środkach komunikowania się (Dz. U. z 2011 r., nr 209, poz. 1243).
W przypadku potrzeby doprecyzowania wskazanych informacji na temat dostępności architektonicznej osobą kontaktową jest Andrzej Szastok, adres poczty elektronicznej andrzej.szastok@tarnowskie-gory.ka.policja.gov.pl. Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu 47 85 342 28 lub 798 030 286.
PLAN DZIAŁANIA
NA RZECZ POPRAWY ZAPEWNIENIA DOSTĘPNOŚCI OSOBOM
ZE SZCZEGÓLNYMI POTRZEBAMI
NA LATA 2024-2025
obejmujący Komendę Wojewódzką Policji w Katowicach oraz jednostki organizacyjne Policji województwa śląskiego
Podstawa prawna:
Zgodnie z ustawą z 19 lipca 2019 r. o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (tj. Dz. U. z 2022r. poz. 2240), każdy organ władzy publicznej został zobowiązany do wyznaczenia koordynatora do spraw dostępności. Jednym z zadań koordynatora do spraw dostępności jest przygotowanie i koordynacja wdrożenia planu działania na rzecz poprawy zapewniania dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami. Działania ujęte w Planie mają na celu zapewnienie dostępności Komendy Wojewódzkiej Policji w Katowicach oraz jednostek organizacyjnych Policji województwa śląskiego dla osób ze szczególnymi potrzebami w wymiarze architektonicznym, cyfrowym i informacyjno-komunikacyjnym, w zakresie wskazanym w art. 6 Ustawy.
Działania zawarte w Planie zostały opracowane na podstawie wewnętrznej diagnozy dostępności w wymiarze:
- architektonicznym,
- cyfrowym,
- informacyjno-komunikacyjnym.
W celu realizacji działań, KWP w Katowicach oraz jednostki organizacyjne Policji województwa śląskiego planują współpracować z instytucjami administracji publicznej, organizacjami pozarządowymi i innymi podmiotami działającymi na rzecz osób ze szczególnymi potrzebami, w tym osób z niepełnosprawnościami.
Realizacja działań ujętych w Planie, wymagających poniesienia istotnych nakładów finansowych, uzależniona jest od planów remontowych i inwestycyjnych, względów technicznych lub prawnych oraz możliwości finansowych.
DOSTĘPNOŚĆ ARCHITEKTONICZNA
Obszar
|
Działania do wdrożenia | Termin realizacji | Podmioty odpowiedzialne |
Zapewnienie dostępności architektonicznej |
|
Co najmniej raz w roku, do 30 października każdego roku |
|
Zapewnienie dostępności architektonicznej |
|
Realizacja uzależniona od planów remontowych i inwestycyjnych oraz możliwości finansowych |
|
Konsultacje z podmiotami zewnętrznymi (np. organizacjami pozarządowymi) w zakresie wdrażanych rozwiązań na rzecz dostępności architektonicznej |
|
Na bieżąco |
|
DOSTĘPNOŚĆ CYFROWA1
Obszar
|
Działania do wdrożenia | Termin realizacji | Podmioty odpowiedzialne |
Monitoring informacyjnych serwisów internetowych, aplikacji KWP, KMP/KPP |
|
Co najmniej raz w roku, do 30 października każdego roku |
|
Podniesienie poziomu dostępności cyfrowej stron internetowych, aplikacji KWP, KMP/KPP |
|
Na bieżąco |
|
Podnoszenie wiedzy |
|
Wg. zapotrzebowania. Działanie ciągłe |
|
DOSTĘPNOŚĆ INFORMACYJNO-KOMUNIKACYJNA
Obszar |
Działania do wdrożenia | Termin realizacji | Podmioty odpowiedzialne |
Zapewnienie informacji o zakresie działania KWP, KMP/KPP |
|
Na bieżąco |
|
Poprawa dostępności dla osób głuchych |
|
Na bieżąco |
|
Poprawa dostępności dla osób słabosłyszących
|
|
Realizacja uzależniona od możliwości finansowych |
Naczelnik Wydziału Teleinformatyki we współpracy |
INNE DZIAŁANIA ZMIERZAJĄCE DO POPRAWY DOSTĘPNOŚCI
Obszar
|
Działania do wdrożenia | Termin realizacji | Podmioty odpowiedzialne |
Realizacja art. 4 ust. 3 Ustawy2 |
|
Wg zapotrzebowania, działanie ciągłe. Realizacja uzależniona od możliwości finansowych i organizacyjnych |
Komórki organizacyjne KWP |
Zapewnienie wzrostu świadomości pracowników w zakresie obsługi osób z niepełnosprawnościami i osób ze szczególnymi potrzebami |
|
Wg zapotrzebowania, działanie ciągłe. Realizacja uzależniona od możliwości finansowych i organizacyjnych |
Komórki organizacyjne KWP |
1Ustawa z dnia 4 kwietnia 2019r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych (tj. Dz. U. z 2023 r. poz. 1440).
2Ustawa z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (tj. Dz. U. z 2022r. poz. 2240).
Pliki do pobrania
-
Raport o stanie zapewnienia dostępności podmiotu publicznego
Data publikacji 30.03.2021 09:21(pdf 61.21 KB)
-
Informacja o zakresie działalności śląskiej Policji - tekst łatwy do czytania (ETR)
Data publikacji 06.09.2023 11:09(pdf 509 KB)
-
Raport o stanie zapewnienia dostępności podmiotu publicznego 2025 rok
Data publikacji 25.03.2025 08:17(pdf 142.35 KB)